לראשונה מתחילת המלחמה: שר החוץ בביקור בקייב

שלמה ריזל No Comments on לראשונה מתחילת המלחמה: שר החוץ בביקור בקייב

לראשונה מאז תחילת המלחמה בין רוסיה לאוקראינה, שר החוץ הישראלי אלי כהן הגיע היום לביקור מיוחד בקייב. השר נפגש עם יו"ר הפדרציה היהודית, ביקר בבאבי יאר, וייפגש עם הנשיא זלנסקי ועם שר החוץ האוקראיני. השר יודיע על חזרת שגרירות ישראל באוקראינה לפעילות רציפה בקייב. שליחנו לקייב שלמה ריזל שמתלווה לביקור: "יש פה שינוי מדיניות, לא ראינו אישיות כזו בכירה מישראל מגיעה לקייב"

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר החוץ אלי כהן הגיע הבוקר לקייב, בירת אוקראינה. זהו הביקור הראשון של שר ישראלי ושר מהמזרח התיכון בקייב מאז פרוץ המלחמה. השר כהן צפוי להיפגש עם נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי ועם עמיתו שר החוץ האוקראיני דמיטרו קולבה. השר צפוי לפתוח מחדש את שגרירות ישראל בקייב לפעילות רציפה ויבקר, בין היתר, בבאבי יאר ובבוצ'ה.

שר החוץ אלי כהן: "הגעתי היום לביקור ראשון של שר ישראלי בקייב מאז פרוץ הלחימה. בשנה האחרונה ישראל עמדה לצד העם האוקראיני ולצידה של אוקראינה. היום נניף את דגל ישראל בשגרירות ישראל בקייב אשר תחזור לפעילות רציפה במטרה לחזק את היחסים בין המדינות".

ב"פדרציית הקהילות היהודיות באוקראינה" ברכו את שר החוץ אלי כהן על הגעתו הבוקר לאוקראינה. "מקווים כי יש בכך כדי לאותת על הידוק היחסים בין ירושלים לקייב בממשלה החדשה". יו"ר הפדרציה הרב מאיר סטמבלר יקבל את פני השר וידון עימו על צרכי הקהילה היהודית במדינה ועל העזרה הנדרשת מישראל בעת הזו לטובת הקהילה היהודית.

שליח "קול חי" לקייב, שלמה ריזל, הכתב החרדי היחיד שנמצא עם משלחת שר החוץ אלי כהן סיפר לאיתי גדסי וליענקל'ה פרידמן ב"מהדורת סוף השבוע": "אנחנו יוצאים עכשיו ברכבת לאזור בוצ'ה. שהגעתי לקייב, הייתה בדיוק מתקפת מלטי"ם איראנים. ראיתי חייל מחפש עם משקפת מלטי"ם מתאבדים".

video
play-sharp-fill

"שר החוץ אמור להיפגש במהלך היום עם הנשיא, יש פה שינוי מדיניות, לא ראינו אישיות כזו בכירה מישראל מגיעה לקייב. שר החוץ לא מגיע לכאן עם ידיים ריקות, אך אני מניח שהוא לא יביא נשק התקפי. שבוע הבא מונים שנה למלחמה, פוטין מתכנן מתקפה נרחבת".

האזינו לדיווח של שליחנו לאוקראינה אצל איתי גדסי ויענקל'ה פרידמן:

 



0 תגובות